Grundtvigskirken, Kirsebærtræerne og Sneglen
Et skønt par, et bryllup i Grundtvigskirken, parbilleder mellem kirsebærtræerne på Bispebjerg og på stranden, ved Sneglen på Amager. Så bliver det ikke bedre – og så alligevel lidt, for jeg har fået lov at dele alle de skønne billeder med jer.
Tænk sig at være så priviligeret, at få æren af at fotografere så helt igennem et fantastisk par, og forevige deres bryllup i Grundtvigskirken. Det var virkelig en fornøjelse, og helt specielt fordi vi allerede havde været ude og tage parbilleder en måned før.
Det er første gang jeg har prøvet at fotografere en del af parbillederne inden bryllupsdagen, og det kan helt sikkert noget. Dels fordi de blomstrene kirsebærtræer jo bare er en helt fantastisk baggrund til parbilleder – og de blomstre nu engang der hvor de gør, og det er ikke nødvendigvis på bryllupsdagen. Dels fordi man ikke har samme tidspres som til selve brylluppet, og så fordi man kan øve sig lidt i at blive fotograferet inden brylluppet. Så slapper man måske lidt mere af på bryllupsdagen.
Parbillederne ved kirsebærtræerne fotograferede vi en aften sidst i april, lige omkring solnedgang. Der var en del mennesker i starten, så er det man sætter stor pris på at photoshop er blevet så effektivt til at fjerne de uønskede statister. Da vi tog de allersidste billeder var der blevet mørkt nok til at vi kunne lege lidt med lysmaling. Tusind tak til det skønne par fordi i var med på min ide, uden rigtig at vide hvad det var jeg havde gang i. Det er første gang jeg har brugt lysmaling teknikken til bryllupsbilleder, og jeg håber virkelig ikke det bliver den sidste, for det blev så fedt. – Hvis man må have lov at rose sig slev lidt.
På selve bryllupsdagen var jeg, og mine kameraer, med da gæster og par ankom til kirken, under selve vielsen og til lidt flere parbilleder ved Sneglen på amager strand. Som så ofte før var vejret også denne dag meget utilregneligt. Der var lovet regn, som heldigvis udeblev. Til gengæld fik vi både lidt overskyet, lidt blæst, lidt kulde, lidt varme og høj direkte sol. Med nogle års erfaring i bagagen, er jeg heldigvis blevet meget omstillingsparat, ihverfald med hensyn til vejr og fotografering.
Tusind tak fordi jeg måtte være en del af denne smukke dag.











































